Апо стол к ри мляном зача ло 99

Обновлено: 13.05.2024

На церковно-славянском языке гражданским шрифтом

Послание к галатомъ святаго апостола павла

Зачало 198.

1 Павел, апостол ни от человек, ни человеком, но иисус христом и богом отцем воскресившимъ его из мертвых,
2 и иже со мною вся братия, церквам галатийским:
3 (Зачало 199) благодать вам и мир от бога отца и господа нашего иисуса христа,
4 давшаго себе по гресех наших, яко да избавит нас от настоящаго века лукаваго, по воли бога и отца нашего,
5 емуже слава во веки веков. Аминь.
6 Чуждуся, яко тако скоро прелагаетеся от звавшаго вы благодатию христовою, во ино благовествование:
7 еже несть ино, точию нецыи суть смущающии вы и хотящии превратити благовествование христово.
8 Но и аще мы, или ангел с небесе благовеститъ вам паче, еже благовестихом вам, анафема да будет.
9 якоже предрекохом, и ныне паки глаголю: аще кто вам благовестит паче, еже приясте, анафема да будет.
10 ныне бо человеки препираю, или бога, или ищу человеком угождати? Аще бо бых еще человеком угождал, христов раб не быхъ убо был.
11 (Зачало 200) Сказую же вам, братие, благовествование благовещенное от мене, яко несть по человеку:
12 ни бо аз от человека приях е, ниже научихся, но явлением иисус христовым.
13 Слышасте бо мое житие иногда в жидовстве, яко по премногу гоних церковь божию и разрушахъ ю,
14 и преспевах в жидовстве паче многих сверстникъ моих в роде моем, излиха ревнитель сый отеческихъ моих преданий.
15 егда же благоволи бог, избравый мя от чрева матере моея и призвавый благодатию своею,
16 явити сына своего во мне, да благовествую его во языцех, абие не приложихся плоти и крови,
17 ни взыдох во иерусалим к первейшим мене апостолом, но идох во аравию и паки возвратихся в дамаск.
18 Потом же по триех летех взыдох во иерусалимъ соглядати петра, и пребых у него дний пятьнадесять.
19 Иного же от апостол не видех, токмо иакова брата господня.
20 А яже пишу вам, се пред богом, яко не лгу.
21 Потом же приидох в страны сврския и киликийския.
22 Бех же не знаемь лицем церквам иудейским, яже о христе,
23 точию же слышаще бяху, яко гоняй нас иногда, ныне благовествует веру, юже иногда разрушаше:
24 и славляху о мне бога.

1 Потом же по четыренадесяти летех паки взыдохъ во иерусалим с варнавою, поем с собою и тита.
2 Взыдох же по откровению, и предложих имъ благовествование, еже проповедую во языцех, на едине же мнимым, да не како вотще теку, или текох.
3 Но ни тит, иже со мною, еллин сый, нужденъ бысть обрезатися.
4 И за пришедшую лжебратию, иже привнидоша соглядати свободы нашея, юже имамы о христе иисусе, да нас поработят:
5 имже ни к часу повинухомся в покорение, да истина благовестия пребудет в вас.
6 (Зачало 201) от мнящихся же быти что, якови некогда беша, ничтоже ми разнствует: лица бог человеча не приемлет. Мне бо мнимии ничтоже привозложиша:
7 но сопротивное, уразумевше, яко уверено ми бысть благовестие необрезания, якоже петру обрезания:
8 ибо споспешествовавый петру в послание обрезания, споспешествова и мне во языки:
9 и познавше благодать данную ми, иаков и кифа и иоанн, мнимии столпи быти, десницы даша мне и варнаве общения, да мы во языки, они же во обрезание,
10 точию нищих да помнима: еже и потщахся сие истое сотворити.
11 (Зачало 202) егда же прииде петр во антиохию, в лице ему противустах, яко зазорен бе.
12 Прежде бо даже не приити неким от иакова, с языки ядяше: егда же приидоша, опряташеся и отлучашеся, бояся сущих от обрезания.
13 И лицемеришася с ним и прочии иудеи, яко и варнаве пристати лицемерству их.
14 Но егда видех, яко не право ходятъ ко истине благовествования, рекох петру предъ всеми: аще ты, иудей сый, язычески, а не иудейски живеши, почто языки нудиши иудейски жителствовати?
15 Мы естеством иудее, а не от языкъ грешницы:
16 (Зачало 203) уведевше же, яко не оправдится человек от дел закона, но токмо верою иисусъ христовою, и мы во христа иисуса веровахом, да оправдимся от веры христовы, а не от делъ закона: зане не оправдится от дел закона всяка плоть.
17 Аще ли, ищуще оправдитися о христе, обретохомся и сами грешницы, христос убо греху ли служитель? Да не будет.
18 Аще бо, яже разорих, сия паки созидаю, преступника себе представляю.
19 Аз бо законом закону умрох, да богови жив буду. христови сраспяхся:
20 живу же не ктому аз, но живет во мне христос. А еже ныне живу во плоти, верою живу сына божия, возлюбившаго мене и предавшаго себе по мне.
21 (Зачало 204) Не отметаю благодати божия. Аще бо законом правда, убо христос туне умре.

1 О, несмысленнии галате, кто вы прельстилъ есть не покоритися истине, имже пред очима иисус христос преднаписан бысть, в вас распятъ?
2 Сие едино хощу уведети от вас: от дел ли закона духа приясте, или от слуха веры?
3 Тако ли несмысленни есте? наченше духом, ныне плотию скончаваете?
4 Толика пострадасте туне? Аще точию и туне.
5 Подаяй убо вам духа и действуяй силы в вас, от дел ли закона, или от слуха веры?
6 якоже авраам верова богу, и вменися ему в правду.
7 Разумейте убо, яко сущии от веры, сии суть сынове авраамли.
8 (Зачало 205) Предувидевшее же писание, яко от веры оправдает языки бог, прежде благовествова аврааму, яко благословятся о тебе вси языцы.
9 Темже сущии от веры, благословятся с вернымъ авраамом:
10 елицы бо от дел закона суть, под клятвою суть. Писано бо есть: проклят всяк, иже не пребудет во всех писанных в книзе законней, яко творити я.
11 А яко в законе никтоже оправдается от бога, яве, яко праведный от веры жив будет.
12 Закон же несть от веры: но сотворивый та человек жив будет в них.
13 (Зачало 206) христос ны искупил есть от клятвы законныя, быв по нас клятва: писано бо есть: проклят всяк висяй на древе:
14 да в языцех благословение авраамле будетъ о христе иисусе, да обетование духа приимемъ верою.
15 (Зачало 207) Братие, по человеку глаголю: обаче человеческаго предутвержденна завета никтоже отметает или приповелевает.
16 Аврааму же речени быша обеты, и семени его. Не глаголет (же): и семенем, яко о мнозех, но яко о едином: и семени твоему, иже есть христос.
17 Сие же глаголю, завета предутвержденнаго от бога во христа, бывый по летех четыриста и тридесятих закон не отметает, во еже разорити обетование.
18 Аще бо от закона наследие, не ктому (уже) от обетования: аврааму же обетованием дарова бог.
19 Что убо законъ? Преступлений ради приложися, дондеже приидет семя, емуже обетовася, вчинен ангелы, рукою ходатая.
20 Ходатай же единаго несть, бог же единъ есть.
21 Закон ли убо противу обетованиемъ божиимъ? Да не будет. Аще бо дан бысть законъ могий оживити, воистинну от закона бы была правда:
22 но затвори писание всех под грехом, да обетование от веры иисус христовы дастся верующим.
23 (Зачало 208) Прежде же пришествия веры, подъ законом стрегоми бехом, затворени в хотящую веру открытися.
24 Темже закон пестун нам бысть во христа, да от веры оправдимся:
25 пришедшей же вере, уже не под пестуномъ есмы.
26 Вси бо вы сынове божии есте верою о христе иисусе:
27 елицы бо во христа крестистеся, во христа облекостеся.
28 Несть иудей, ни еллин: несть раб, ни свободь: несть мужеский пол, ни женский: вси бо вы едино есте о христе иисусе.
29 Аще ли вы христовы, убо авраамле семя есте, и по обетованию наследницы.

1 Глаголю же: в елико время наследник младъ есть, ничимже лучший есть раба, господь сый всех:
2 но под повелители и приставники есть даже до нарока отча.
3 Такожде и мы, егда бехом млади, подъ стихиами бехом мира порабощени:
4 (Зачало 209) егда же прииде кончина лета, посла бог сына своего единороднаго, раждаемаго от жены, бываема под законом,
5 да подзаконныя искупит, да всыновление восприимем.
6 И понеже есте сынове, посла бог духа сына своего в сердца ваша, вопиюща: авва отче.
7 Темже уже неси раб, но сын: аще ли же сын, и наследник божий иисус христом.
8 (Зачало 210) Но тогда убо не ведуще бога, служисте не по естеству сущим богом:
9 ныне же, познавше бога, паче же познани бывше от бога, како возвращаетеся паки на немощныя и худыя стихии, имже паки свыше [вспять] служити хощете?
10 дни смотряете, и месяцы, и времена, и лета.
11 Боюся о вас, еда како всуе трудихся в вас.
12 Будите якоже аз, зане и аз, якоже вы: братие, молю вы. Ничимже мене обидесте:
13 весте же, яко за немощь плоти благовестихъ вам первее:
14 и искушения моего, еже во плоти моей, не уничижисте, ни оплевасте, но якоже ангела божия приясте мя, яко христа иисуса.
15 Кое убо бяше блаженство ваше? Свидетелствую бо вам, яко, аще бы было мощно, очеса ваша извертевше дали бысте ми.
16 Темже враг вам бых, истину вам глаголя?
17 Ревнуют по вас не добре, но отлучити васъ хотят, да им ревнуете.
18 Добро же, еже ревновати всегда в добрем, и не точию внегда приходити ми к вам.
19 Чадца моя, имиже паки болезную, дондеже вообразится христос в вас:
20 хотел же бых приити к вам ныне и изменити глас мой, яко не домышляюся о вас.
21 Глаголите ми, иже под законом хощете быти: закона ли не слушаете?
22 Писано бо есть, яко авраам два сына име: единаго от рабы, а другаго от свободныя.
23 Но иже от рабы, по плоти родися: а иже от свободныя, по обетованию.
24 яже суть иносказаема: сия бо еста два завета: един убо от горы синайския, в работу раждаяй, иже есть агарь:
25 агарь бо, сина гора есть во аравии, прилагается же нынешнему иерусалиму, работает же с чады своими:
26 а вышний иерусалим свободь есть, иже есть мати всем нам.
27 Писано бо есть: возвеселися, неплоды, не раждающая: расторгни и возопи, неболящая: яко многа чада пустыя паче, нежели имущия мужа.
28 (Зачало 211) Мы же, братие, по исааку обетования чада есмы.
29 Но якоже тогда по плоти родивыйся гоняше духовнаго, тако и ныне.
30 Но что глаголет писание? Изжени рабу и сына ея, не имать бо наследовати сын рабынинъ с сыном свободныя.
31 Темже, братие, несмы рабынина чада, но свободныя.

1 Свободою убо, еюже христос нас свободи, стойте, и не паки под игом работы держитеся.
2 Се аз павел глаголю вам, яко аще обрезаетеся, христос вас ничтоже пользует.
3 Свидетелствую же паки всякому человеку обрезающемуся, яко должен есть весь закон творити.
4 упразднистеся от христа, иже закономъ оправдаетеся, от благодати отпадосте:
5 мы бо духом от веры упования правды ждем.
6 о христе бо иисусе ни обрезание что может, ни необрезание, но вера любовию поспешествуема.
7 Течасте добре: кто вам возбрани не покарятися истине?
8 Препрение не от призвавшаго вы.
9 Мал квас все смешение квасит.
10 Аз надеюся о вас в господе, яко ничтоже ино разумети будете: смущаяй же вас понесетъ грех, кто бы ни был.
11 (Зачало 212) Аз же, братие, аще обрезание еще проповедую, почто еще гонимь есмь? убо упразднися соблазн креста.
12 о, дабы отсечени были развращающии вас.
13 Вы бо на свободу звани бысте, братие: точию да не свобода ваша в вину плоти, но любовию работайте друг другу.
14 Ибо вес закон в единем словеси исполняется, во еже: возлюбиши ближняго твоего якоже себе.
15 Аще же друг друга угрызаете и снедаете, блюдитеся, да не друг от друга истреблени будете.
16 Глаголю же: духом ходите, и похоти плотския не совершайте:
17 плоть бо похотствует на духа, дух же на плоть: сия же друг другу противятся, да не яже хощете, сия творите.
18 Аще ли духом водими есте, несте подъ законом.
19 явлена же суть дела плотская, яже суть прелюбодеяние, блуд, нечистота, студодеяние,
20 идолослужение, чародеяния, вражды, рвения, завиды, ярости, разжжения, распри, соблазны, ереси,
21 зависти, убийства, пиянства, безчинни кличи и подобная сим: яже предглаголю вам, якоже и предрекох, яко таковая творящии царствия божия не наследят.
22 (Зачало 213) Плод же духовный есть любы, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера,
23 кротость, воздержание: на таковых несть закона.
24 А иже христовы суть, плоть распяша со страстьми и похотьми.
25 Аще живем духом, духом и да ходим.
26 Не бываим тщеславни, друг друга раздражающе, друг другу завидяще.

1 Братие, аще и впадет человек в некое прегрешение, вы духовнии исправляйте таковаго духом кротости: блюдый себе, да не и ты искушен будеши.
2 (Зачало 214) Друг друга тяготы носите, и тако исполните закон христов.
3 Аще бо кто мнит себе быти что, ничтоже сый, умом льстит себе.
4 Дело же свое да искушает кийждо, и тогда в себе точию хваление да имать, а не во инем:
5 кийждо бо свое бремя понесет.
6 Да общается же учяйся словеси учащему во всех благих.
7 Не льститеся: бог поругаемь не бывает. еже бо аще сеет человек, тожде и пожнет:
8 яко сеяй в плоть свою, от плоти пожнетъ истление: а сеяй в дух, от духа пожнетъ живот вечный.
9 Доброе же творяще, да не стужаем си: во время бо свое пожнем, не ослабеюще.
10 Темже убо, дондеже время имамы, да делаимъ благое ко всем, паче же к присным в вере.
11 (Зачало 215) Видите, колицеми книгами писахъ вам моею рукою.
12 елицы хотят хвалитися по плоти, сии нудятъ вы обрезатися, точию да не креста ради христова гоними будут:
13 ни бо обрезающиися сами закон хранят, но хотят вам обрезоватися, да в вашей плоти похвалятся:
14 мне же да не будет хвалитися, токмо о кресте господа нашего иисуса христа, имже мне мир распятся, и аз миру.
15 о христе бо иисусе ни обрезание что может, ни необрезание, но нова тварь.
16 И елицы правилом сим жителствуют, миръ на них и милость, и на израили божии.
17 Прочее, труды да никтоже ми дает: аз бо язвы господа иисуса на теле моем ношу.
18 благодать господа нашего иисуса христа со духомъ вашим, братие. Аминь.

Конец посланию к галатом: имать в себе главъ 6, зачал же церковных 18.

12 апостолов, краткий вариант

12 учеников были собраны Иисусом в ближайший круг последователей -апостолов.

1. Апостол Андрей

Иоанн Креститель сам направил двух своих учеников, будущих апостолов Андрея Первозванного и Иоанна Богослова, ко Христу
Андрей родился в Капернауме, имел прекрасную родословную. Жил в семье своего брата, Симона Петра. Когда последующие гонения заставили апостолов покинуть Иерусалим, Андрей прошел через Армению, Малую Азию и Македонию. Он был схвачен и распят в Патрах, в Ахайе.

2. Апостол Симон (Пётр)

Симона привел к Иисусу старший братАндрей. При этой встрече Иисус нарек его Петром, что значит: "камень":»На этом камне я воздвигну церковь свою.» Петр мучительно страдал от нерешительности, мог бросаться из одной крайности в другую. Он трижды опрометчиво отрекся от Учителя, но потом пришел в себя и, под благожелательным и чутким руководством Андрея, первым вернулся к рыболовным сетям, пока остальные апостолы мешкали, пытаясь выяснить, что произойдет после распятия.
Покинув Иерусалим, Петр много путешествовал, посетил все церкви от Вавилона до Коринфа.
Ирод Агриппа I заточил Петра в темницу в Иерусалиме, однако Петр был чудесным образом вызволен из темницы ангелом.
Петр посетил различные области Ближнего Востока, Малой Азии, а позднее обосновался в Риме. Там он был распят вниз головой.

3. Апостол Иаков Заведеев

Иаков являлся старшим из двух сыновей Зеведея, рыбака из Галилеи, и Саломеи, сестры Девы Марии, и приходился Иисусу двоюродным братом.
Согласно преданию, после казни Иисуса он проповедовал в Испании, в Галисии. Ему удалось обратить в свою веру только девять человек.
Первым из апостолов принял мученическую смерть от меча Ирода Агриппы. Ирод Агриппа боялся Иакова больше, чем всех других апостолов. Он действительно нередко бывал спокойным и молчаливым, но становился храбрым и решительным, когда задевали и оспаривали его убеждения.
После смерти тело его было отправлено лодкой без паруса в Падрон.
В начале 9 века императору франков Карлу Великому привиделся сон: усыпанный звездами путь, постирающийся через всю Францию и Испанию. Он повел свое войско под хоругвью святого Иакова через Пиренеи. Реконкиста закончился полной победой. Через некоторое время были найдены останки святого и торжественно перезахоронены в местечке Кампостела, где и воздвигли собор Святого Иакова.

4. Иоанн Заведеев

был тесно связан с Иисусом и его семьей. Когда двенадцать апостолов трапезничали, он обычно сидел по правую руку от Иисуса. Иоанн вместе с Петром и Иаковым являлся одним из трех личных помощников Иисуса.
Он был рядом с Иисусом вплоть до его последнего земного часа и преданно исполнил свой долг по отношению к его матери. Несколько раз Иоанн попадал в тюрьму и был сослан на остров Патмос, где находился четыре года. Если бы не тактичность и благоразумие Иоанна, он наверняка был бы казнен, как и его более откровенный брат Иаков. Представая перед мировыми судьями, Иоанн и брат Иисуса, Иаков, с годами научились мудрому примирительному тону. Они обнаружили, что «кроткий ответ смиряет гнев».
Находясь во временной ссылке на Патмосе, Иоанн написал Книгу Откровения.

5. Апостол Филипп

Филипп прибыл в Иераполь Фригийский (античный город Хиераполис современной Турции) вместе с апостолом Варфоломеем. Один их храмов города был посвящен змеям: в нем обитала огромная ехидна. Силой молитвы он умертвил ее и исцелил укушенных змеями. В числе исцеленных была жена правителя города, принявшая христианство. Узнав об этом, правитель Анфипат приказал схватить Филиппа и Варфоломея и распять. В это время началось землетрясение и всех присутствовавших на судилище засыпало землей. Видя происходившее, народ стал требовать снятия с креста апостолов. Варфоломей, снятый с креста, был еще жив, Филипп скончался на кресте.

6. Варфоломей (Нафанаил)

Нафанаил был приведен к Иисусу его другом Филиппом. Он был компаньоном Филиппа в нескольких коммерческих предприятиях и направлялся вместе с ним к Иоанну Крестителю, когда они повстречали Иисуса.
Младший ребенок из семи детей, он не был женат и являлся единственной опорой престарелых и немощных родителей, вместе с которыми он жил в Кане. Иуда Искариот были наиболее образованными из двенадцати апостолов. Ранее Нафанаил собирался стать купцом.

7. Апостол Матфей Левий

Матфей был потомственным сборщиком налоговых пошлин в Капернауме (мытарь) и имел возможность помогать товарищам, беря деньги из своей кассы.
То, что он, мытарь, был принят апостолами, наполняло его чувством гордости.
Позднее этот человек, высоко ценя всепрощение Иисуса, начал записывать Его слова. Эти записи легли в основу Евангелия от Матфея.
Матфей был убит о фракийском городе Лисимахии.

8.Апостол Фома*
Юноше, которого звали Иуда, дали прозвище «Фома», что в переводе с арамейского значит «Близнец». По одной из версий, он был внешне похож на Иисуса Христа, за что его и назвали Дидимом («близнецом»). Один из моментов евангельской истории связан с именем этого апостола - так называемое «уверение Фомы». Он не поверил в рассказы о воскресении Иисуса, пока собственными глазами не увидел раны от гвоздей и пробитые копьем ребра Христа и
в последующие времена стал известен как «Фома неверующий». Однако его товарищи-апостолы вряд ли считали его неисправимым скептиком. Действительно, он обладал логическим и скептическим складом ума, но его отважная преданность не позволяла близко знавшим его людям считать Фому банальным скептиком.

Когда Фома присоединился к апостолам, ему было двадцать девять лет. Он был женат и имел четырех детей. Поначалу он работал плотником и каменщиком, но впоследствии стал рыбаком и поселился в Тарихее, находившейся на западном берегу Иордана у того места, где он вытекает из Галилейского моря. Фома был известным человеком в своем небольшом селе. Он был мало образован, но обладал острым и логическим умом и являлся сыном прекрасных родителей, живших в Тивериаде. Из всех апостолов только Фома обладал действительно аналитическим складом ума. Он был настоящим ученым апостольской группы.

Апостол ФОМА не поверил рассказам других учеников о Воскресении Иисуса Христа: "Аще не вижу на руку Его язвы гвоздинныя, и вложу перста моего в язвы гвоздинныя, и вложу руку мою в ребра Его, не иму веры" (Ин. 20, 25). На восьмой день после Воскресения Господь явился апостолу Фоме и показал Свои раны. "Господь мой и Бог мой!" - воскликнул святой апостол (Ин. 20, 28). "Фома, бывший некогда слабее других апостолов в вере, - говорит святитель Иоанн Златоуст, - сделался по благодати Божией мужественнее, ревностнее и неутомимее всех их, так что обошел со своей проповедью почти всю землю, не убоявшись возвещать Слово Божие народам диким".

По Церковному Преданию, святой апостол Фома основал христианские Церкви в Палестине, Месопотамии, Парфии, Эфиопии и Индии.
За обращение ко Христу сына и супруги правителя индийского города Мелиапора (Мелипура) был заключен в темницу, претерпел пытки, и был пронзен пятью копьями.
Части мощей святого апостола Фомы есть в Индии, Венгрии и на Афоне.

*Aналогом имени Фома является имя Томаш, распространенное в Польше и Чехии.
В Германии есть Томаскирхе в Лейпциге. Есть храмы Фомы в Испании и т.д.
По Церковному Преданию, святой апостол Фома основал христианские Церкви в Палестине, Месопотамии, Парфии, Эфиопии и Индии.
За обращение ко Христу сына и супруги правителя индийского города Мелиапора (Мелипура) был заключен в темницу, претерпел пытки, и был пронзен пятью копьями.
Современные исследователи предполагают, что именно Фома Канский, а не ошибочно отождествлённый с ним Апостол Фома, был основателем христианства в Индии. Фома Канский или Кнай Томман — торговец из Эдессы (ныне Шанлыурфа) на территории современной Турции.Фома Канский по указанию Патриарха Антиохийского отправился на трёх больших кораблях вместе с 72 христианскими семьями в Индию и в 345 году пристал к малабарскому берегу, где основал христианскую общину.

9, 10. Иаков и Иуда Алфеевы,
которых также называли Фаддеем и Леввеем, сыновья Алфея, братья-близнецы, были рыбаками и жили неподалеку от Хересы. Андрей поручил им следить за порядком. Они являлись главными блюстителями порядка во время проповедей и, фактически, широко использовались апостолами в качестве слуг и посыльных. Они помогали Филиппу со снабжением, относили деньги семьям вместо Нафанаила и всегда были готовы помочь любому из апостолов.
Апостол Иаков Алфеев проповедовал сначала в Иудее, затем сопутствовал св. апостолу Андрею Первозванному в Едессу. Распространял евангельское благовестие в Газе, Елевферополе, оттуда отправился в Египет. Здесь, в городе Острацине был распят на кресте.

11.Апостол Симон Кананит,
прозвище его, Кананит, указывает на происхождение из Каны, что недалеко от Назарета в сторону Тивериады, имел и другие имена: евангелист Матфей называет его "Леввеем, прозванным Фаддеем" (Мф. 10, 3), евангелист Марк тоже называет его Фаддеем (Мк. 3, 18), а в Деяниях святых апостолов он упоминается под именем Варсавы (Деян. 15, 22) происходил из Каны Галилейской, был сыном Иосифа, по плоти сводным братом Иисуса Христа.
Первое чудо, которое сотворил Иисус, - претворение воды в вино, произошло на свадьбе, в доме Симона (по церковному преданию, женихом на свадьбе и был Симон Кананит). Он был беден, и уже к середине праздника на столах закончилось вино. Тогда Иисус, по просьбе матери, претворил воду в вино. Пораженный чудом, Симон всем сердцем и душой уверовал в Иисуса и, все оставив, последовал за Ним.
Симон получил наименование "зилота", то есть ревнителя.
Согласно преданию святой апостол Симон проповедовал учение Христово в Иудее, Египте и Ливии. По преданию апостол принял мученическую кончину на Черноморском побережье Кавказа, был заживо распилен пилой.
Погребён в городе Никопсии, местоположение которого вызывает споры. Согласно наиболее распространённой теории, этот город — нынешний Новый Афон в Абхазии; по другой — он находился на месте нынешнего посёлка Новомихайловского в Краснодарском крае. Впоследствии (в XIX веке) на предполагаемом месте подвигов апостола, близ Апсарской горы, был сооружён Новоафонский монастырь Симона Кананита.

Есть и другая версия деятельности и гибели Симона Канонита: он прибыл в Александрию и, поднявшись к верховьям Нила, проник в глубинные районы Африки. Так он трудился, пока не превратился в немощного старика. Он умер и был похоронен в сердце Африки.

12. Апостол Иуда Искариот -
двенадцатый апостол, был избран Нафанаилом. Он родился в Кериоте — небольшом городке в южной Иудее. Родители Иуды были саддукеями, и когда их сын примкнул к ученикам Иоанна Крестителя, они отреклись от него.
Иуда был казначеем Иисуса и апостолов. Среди 12 апостолов был еще один апостол, известный под именем Иуды и который, возможно, звался еще и Фаддеем.
. На тайной вечере Иуда Искариот слышит слова своего учителя: «один из вас предаст меня». Один же из учеников сказал Ему: Господи! кто это? Иисус отвечал: тот, кому Я, обмакнув кусок хлеба, подам. И, обмакнув кусок, подал Иуде Искариоту в знак того, что это сделает именно Иуда Искариот. Сам Иисус не мог открыться стражникам, это должен был сделать кто-то другой. После слов Христа «что делаешь, делай скорее» Иуда вышел. В Гефсиманском саду, приблизившись к Иисусу, Иуда поцеловал его. Иисус спросил: «Друг, для чего ты пришел? Целованием ли предаешь Сына Человеческого?». Место Иуды Искариота в кругу двенадцати апостолов было по жребию передано Матфею.

P.S. Апостол Павел не знал Иисуса и не был в числе 12-ти апостолов,но несмотря на это, он является одним из самых почитаемых (первоверховных) апостолов христианства.
Ни один из апостолов не оставил столько писаний, как Павел.

Жители Листры, куда Павел со спутником своим Варнавою пришли для проповеди христианства, при виде чуда ( Павел исцелил хромого) приняло Павла и Варнаву за языческих богов, назвав Варнаву Зевсом, а Павла Эрмием (греческий Гермес), потому что он начальствовал в слове. Жители этого города, хотели было даже принести жертву апостолам, если бы последние не убедили их оставить это безумное намерение.
В этом же городе (Листра) «…когда апостолы смело проповедовали … побили Павла камнями и вытащили за город, почитая его умершим». Павел вновь посетил Листру, когда в этом городе была организована церковь, «…был там некоторый ученик, именем Тимофей… его пожелал Павел взять с собой…» (кн. Деяния 16:1-3). Тимофей стал преданным учеником, к нему адресованы два послания апостола Павла.

«Начальствовал в слове», то есть слово ап. Павла было вдохновенным, суммирующем на более высоком уровне мнения высказывавшихся, его слово становилось решающим, и это было ощутимо заметно.


2006 - 2009
Фото: 2015

Источники:
Иллюстрированная полная популярная Библейская энциклопедия Труд и издание архимандрита Никифора, М., 1991
Интернет-сайты

Апо стол к ри мляном зача ло 99

Глава 59. Прокимени, апостоли, аллилуиаре, евангелиа, и причастни общи святых, ихже егда творим службу.

Служба пресвятыя Богородицы.

На утрени прокимен, глас 6: П омяну Имя Твое во всяком роде и роде. С тих: О трыгну сердце мое слово благо: Е вангелие Луки, зачало 4.

На литургии прокимен, глас 3. Песнь Богородицы: В еличит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. С тих: Я ко призре на смирение Рабы Своея, се бо от ныне ублажат Мя вси роди. А постол к филипписием, зачало 240. И ли другий, ко евреем, зачало 320. А ллилуиа, глас 8: С лыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое. С тих: Л ицу Твоему помолятся богатии людстии. Е вангелие Луки, зачало 54. П ричастен: Ч ашу спасения прииму, и Имя Господне призову.

Служба святых Небесных Безплотных сил.

Прокимен, глас 4: Т воряй ангелы своя духи, и слуги своя пламень огненный. С тих: Б лагослови душе моя Господа, Господи Боже мой возвеличился еси зело. А постол ко евреем, зачало 305. А ллилуиа, глас 5: Х валите Господа вси ангели Его, хвалите Его вся силы Его. С тих: Я ко Той рече, и быша: Той повеле, и создашася. Е вангелие Луки, зачало 51. И ли Матфеа, зачало 52. П ричастен: Т воряй ангелы своя:

Служба святых пророков обща.

П рокимен, глас 4: Т ы иерей во век по чину Мельхиседекову. С тих: Р ече Господь Господеви моему седи одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ног Твоих. А постол к коринфяном, зачало 156: Д ругий ко евреем, зачало 314: Т ретий соборнаго послания Иаковля, зачало 57. А ллилуиа, глас 5. М оисей и Аарон в иереех Его, и Самуил в призывающих Имя Его. С тих: С вет возсия праведнику, и правым сердцем веселие. Е вангелие Матфеа, зачало 96. И Луки, зачало 62. П ричастен: В память вечную:

Служба святых апостолов обща:

П рокимен, глас 8: В о всю землю изыде вещание их: С тих: Н ебеса поведают Славу Божию: А постол к коринфяном, зачало 131. А ллилуиа, глас 1: И споведят Небеса чудеса Твоя Господи. С тих: Б ог прославляемь в совете святых. Е вангелие апостола единаго, от Матфеа, зачало 34. А постолов обще евангелие Луки, зачало 50, или 51. П ричастен: В о всю землю изыде вещание их:

П рокимен, глас 1: У ста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум. С тих: У слышите сия вси языцы, внушите вси живущии по вселенней. А постол ко евреем, зачало 318. А ллилуиа, глас 2: У ста праведнаго поучатся премудрости, и язык его возглаголет суд. С тих: З акон Бога его в сердце его, и не запнутся стопы его. Е вангелие Иоанна, зачало 36. П ричастен: В память вечную:

Служба святителей обща.

П рокимен, глас 7: Ч естна пред Господем смерть преподобных его. С тих: Ч то воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? А постол ко евреем, зачало 335. А ллилуиа, глас 2: С вященницы Твои облекутся в правду, и преподобнии Твои возрадуются. Е вангелие Матфеа, зачало 11. И Иоанна, зачало 35 от полу. П ричастен: В память вечную:

Служба преподобных, и Христа ради юродивых обща.

П рокимен, глас 7: Ч естна пред Господем смерть преподобных Его. С тих: Ч то воздам Господеви о всех: А постол к галатом, зачало 213. А ллилуиа, глас 6: Б лажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. С тих: С ильно на земли будет семя Его. Е вангелие Матфеа, зачало 43. И Луки, зачало 24. П ричастен: В память вечную:

П рокимен, глас 7: В озвеселится праведник о Господе, и уповает на Него. С тих: У слыши Боже глас мой, внегда молити ми ся к Тебе. А постол к Тимофею, зачало 292. А ллилуиа, глас 4: П раведник яко финикс процветет: Е вангелие Луки, зачало 63. И Иоанна, зачало 52. П ричастен: В память вечную:

Служба мученков обща.

П рокимен, глас 4: С вятым иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них. С тих: П редзрех Господа предо мною выну, яко одесную мене есть, да не подвижуся. А постол к римляном, зачало 99: И ли ко евреем, зачало 330. А ллилуиа, глас 4: В оззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. С тих: М ноги скорби праведным, и о всех их избавит я Господь. Е вангелие Матфеа, зачало 36. И ли Луки, зачало 106. П ричастен: Р адуйтеся:

П рокимен глас 8: В осхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих: С тих: В оспойте Господеви песнь нову, хваление Его в Церкви преподобных. А постол ко евреем, зачало 334. А ллилуиа, глас 2: С вященницы Твои облекутся в правду: Е вангелие Луки, зачало 67. П ричастен: В память вечную:

Служба священномученков обща.

П рокимен, глас 7: Ч естна пред Господем: С тих: Ч то воздам Господеви о всех: А постол ко евреем, зачало 311, от полу. И ли к филипписием, зачало 247. А ллилуиа, глас 2: С вященницы Твои облекутся в правду: Е вангелие Луки, зачало 24, и 52, и 77. П ричастен: Р адуйтеся праведнии о Господе:

Служба преподобномученков обща.

П рокимен, глас 8: В осхвалятся преподобнии во славе: С тих: В оспойте Господеви песнь нову: А постол преподобномученка единаго, к Тимофею, зачало 291. П реподобномученком апостол, к римляном, зачало 94. А ллилуиа, глас 6: Б лажен муж бояйся Господа: С тих: С ильно на земли будет семя Его. Е вангелие преподобномученку единому, Марка, зачало 37. П реподобномученков, евангелие Матфеа, зачало 38: И Луки, зачало 64. П ричастен: Р адуйтеся:

Служба святых мученц обща.

П рокимен, глас 4: Д ивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. С тих: В Церквах благословите Бога, Господа от источник Израилев. А постол к коринфяном, зачало 181. Д ругий к галатом, зачало 2 08. А ллилуиа, глас 1: Т ерпя потерпех Господа, и внят ми и услыша молитву мою. Е вангелие Матфеа, зачало 62, и Марка, зачало 21. П ричастен: Р адуйтеся:

Служба преподобных жен обща.

П рокимен, и Аллилуиа, писан мученцам. А постол к галатом, зачало 208. Е вангелие Матфеа, зачало 104, и Луки, 33. П ричастен: В память вечную:

П рокимен, Аллилуиа, и причастен писан преподобномученком: А постол ко ефесеем, зачало 233. Е вангелие Луки, зачало 64.

П рокимен, писан мученком. А постол к коринфяном, зачало 153. А ллилуиа, глас 2: С е что добро, или что красно, но еже жити братии вкупе: Е вангелие Матфеа, зачало 34. П ричастен: Р адуйтеся праведнии о Господе:

Служба за мертвыя.

П рокимен, глас 6: Д уши их во благих водворятся. С тих: К тебе Господи воздвигох душу мою, Боже мой, на Тя уповах, да не постыжуся во век. А ллилуиа, глас 8: Б лажени, яже избрал и приял еси Господи, и память их в род и род.

Апостоли, и евангелиа за упокой по вся дни.

В понедельник апостол к римляном, зачало 113 Е вангелие Иоанна, зачало 15.

В о вторник апостол к коринфяном, зачало 162. Е вангелие Иоанна, зачало 16.

В среду апостол к коринфяном, зачало 178. Е вангелие Иоанна, зачало 21.

В четверток апостол к коринфяном, зачало 160. Е вангелие Иоанна, зачало 22.

В пяток апостол к коринфяном, зачало 163. Е вангелие, Иоанна, зачало 23.

В субботу апостол к солуняном, зачало 270. Е вангелие, Иоанна, зачало 16.

П ричастен: Б лажени, яже избрал:

К сожалению, стало невозможным (по техническим причинам) задать вопрос или оставить просьбу о молитве на сайте «Псаломщик». В связи с этим подобные разделы созданы на сайте «Дьячок». Там же вы можете скачать и богослужебные книги.

Приношу свои искренние извинения за доставленные неудобства!

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь

находящемся на главной странице сайта.

Обратите внимание: все разделы сайта периодически пополняются информацией!

Добавляются новые молитвословия и редактируются уже добавленные.

Объявления

Благодарность

Искренне благодарю Елену Александровну С. за оказанную материальную помощь. Спаси Христос!

Искренне благодарю Игоря Григорьевича Р. за оказанную материальную помощь.

Богослужебные чтения 15 сентября 2022 года

Гал., 198 зач., I, 1–10, 20 – II, 5. Мк., 19 зач., V, 1–20. Мч.: Рим., 99 зач., VIII, 28–39. Ин., 50 зач., XV, 1–7 .

Послание к галатом, зачало 198

Па́вел, Апо́стол ни от челове́к, ни челове́ком, но Иису́с Христо́м и Бо́гом Отце́м воскреси́вшим Его́ из ме́ртвых, и и́же со мно́ю вся бра́тия, це́рквам Галати́йским: благода́ть вам и мир от Бо́га Отца́ и Го́спода на́шего Иису́са Христа́, да́вшаго Себе́ по гресе́х на́ших, я́ко да изба́вит ны от настоя́щаго ве́ка лука́ваго, по во́ли Бо́га и Отца́ на́шего, Ему́же сла́ва во ве́ки веко́в, ами́нь. Чужду́ся, я́ко та́ко ско́ро прелага́етеся от зва́вшаго вы благода́тию Христо́вою, во и́но благовествова́ние: е́же несть и́но, то́чию не́цыи суть смуща́ющии вы и хотя́щии преврати́ти благовествова́ние Христо́во. Но и а́ще мы, или́ А́нгел с небесе́ благовести́т вам па́че, е́же благовести́хом вам, ана́фема да бу́дет. Я́коже предреко́хом, и ны́не па́ки глаго́лю: а́ще кто вам благовести́т па́че, е́же прия́сте, ана́фема да бу́дет. Ны́не бо челове́ки препира́ю, или́ Бо́га, или́ ищу́ челове́ком угожда́ти? А́ще бо бых еще́ челове́ком угожда́л, Христо́в раб не бых у́бо был. А я́же пишу́ вам, се пред Бо́гом, я́ко не лгу. Пото́м же приидо́х в страны́ Си́рския и Килики́йския. Бех же не зна́емь лице́м це́рквам иуде́йским, я́же о Христе́, то́чию же слы́шаще бя́ху, я́ко гоня́й нас иногда́, ны́не благовеству́ет ве́ру, ю́же иногда́ разруша́ше, и сла́вляху о мне Бо́га. Пото́м же по четырена́десяти ле́тех па́ки взыдо́х во Иерусали́м с Варна́вою, пое́м с собо́ю и Ти́та. Взыдо́х же по открове́нию, и возложи́х им благовествова́ние, е́же пропове́дую во язы́цех, наедине́ же мни́мым, да не ка́ко вотще́ теку́, или́ теко́х. Но ни Тит, и́же со мно́ю, е́ллин сый, ну́жден бысть обре́затися. И за привше́дшую лжебра́тию, и́же привнидо́ша согля́дати свобо́ды на́шея, ю́же и́мамы о Христе́ Иису́се да нас порабо́тят. И́мже ни к часу́ повину́хомся в покоре́ние, да и́стина благове́стия пребу́дет в вас.

Евангелие от Марка, зачало 19

Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с на он пол мо́ря, во страну́ Гадари́нскую. И изле́зшу Ему́ из корабля́, а́бие сре́те Его́ от гро́б челове́к в ду́се нечи́сте, и́же жили́ще имя́ше во гробе́х, и ни вери́гами никто́же можа́ше его́ связа́ти, зане́ ему́ мно́гажды пу́ты и у́жи желе́зны свя́зану су́щу, и растерза́тися от него́ у́жем желе́зным и пу́том сокруша́тися, и никто́же можа́ше его́ уму́чити, и вы́ну нощь и день во гробе́х и в гора́х бе, вопия́ и толки́йся ка́мением. Узре́в же Иису́са издале́ча, тече́ и поклони́ся Ему́, и возопи́в гла́сом ве́лиим, рече́: что мне и Тебе́, Иису́се Сы́не Бо́га Вы́шняго? Заклина́ю Тя Бо́гом, не му́чи мене́. Глаго́лаше бо ему́: изы́ди, ду́ше нечи́стый, от челове́ка. И вопроша́ше его́: что ти есть и́мя? И отвеща́ глаго́ля: легео́н и́мя мне, я́ко мно́зи есмы́. И моли́ша Его́ мно́го, да не по́слет их вне страны́. Бе же ту при горе́ ста́до свино́е ве́лие пасо́мо. И моли́ша Его́ вси бе́си, глаго́люще: посли́ ны во свиния́, да в ня вни́дем. И повеле́ им а́бие Иису́с. И изше́дше ду́си нечи́стии, внидо́ша во свиния́, и устреми́ся ста́до по бре́гу в мо́ре, бя́ху же я́ко две ты́сящи, и утопа́ху в мо́ри. Пасу́щии же свиния́ бежа́ша и возвести́ша во гра́де и в се́лех. И изыдо́ша ви́дети, что есть бы́вшее. И приидо́ша ко Иису́сови, и ви́деша беснова́вшагося седя́ща и оболче́на и смы́сляща, име́вшаго легео́н, и убоя́шася. Пове́даша же им ви́девшии, ка́ко бысть бесно́му, и о свиния́х. И нача́ша моли́ти Его́ отити́ от преде́л их. И вле́зшу Ему́ в кора́бль, моля́ше Его́ беснова́выйся, да бы был с Ним. Иису́с же не даст ему́, но рече́ ему́: иди́ в дом твой ко твои́м и возвести́ им, ели́ка ти Госпо́дь сотвори́ и поми́лова тя. И и́де и нача́ пропове́дати в десяти́ граде́х, ели́ка сотвори́ ему́ Иису́с. И вси дивля́хуся.

Послание к римляном, зачало 99

Бра́тие, ве́мы я́ко лю́бящым Бо́га вся поспешеству́ют во благо́е, су́щым по предуве́дению зва́нным. И́хже бо предуве́де, тех и предуста́ви сообра́зным бы́ти о́бразу Сы́на Своего́, я́ко бы́ти Ему́ перворо́дну во мно́гих бра́тиях. А и́хже предуста́ви, тех и призва́, а и́хже призва́, сих и оправда́, а и́хже оправда́, сих и просла́ви. Что у́бо рече́м к сим, а́ще Бог по нас, кто на ны? И́же у́бо Своего́ Сы́на не пощаде́, но за ны вся пре́дал есть Его́, ка́ко у́бо не и с Ним вся нам да́рствует? Кто пое́млет на избра́нныя Бо́жия? Бог оправда́яй. Кто осужда́яй? Христо́с Иису́с уме́рый, па́че же и воскресы́й, И́же и есть одесну́ю Бо́га, И́же и хода́тайствует о нас. Кто ны разлучи́т от любве́ Бо́жия? Скорбь ли, или́ теснота́, или́ гоне́ние, или́ глад, или́ нагота́, или́ беда́, или́ мечь? Я́коже есть пи́сано: я́ко Тебе́ ра́ди умерщвля́еми есмы́ весь день, вмени́хомся я́коже о́вцы заколе́ния. Но о сих всех препобежда́ем за Возлю́бльшаго ны. Извести́хся бо, я́ко ни смерть, ни живо́т, ни А́нгели, ни Нача́ла, ниже́ Си́лы, ни настоя́щая, ни гряду́щая, ни высота́, ни глубина́, ни и́на тварь ка́я возмо́жет нас разлучи́ти от любве́ Бо́жия, я́же о Христе́ Иису́се Го́споде на́шем.

Евангелие от Иоанна, зачало 50

Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: Аз есмь лоза́ и́стинная, и Оте́ц Мой де́латель есть. Вся́ку розгу́ о Мне не творя́щую плода́, и́змет ю́, и вся́ку творя́щую плод, отреби́т ю́, да мно́жайший плод принесе́т. Уже́ вы чи́сти есте́ за сло́во, е́же глаго́лах вам. Бу́дите во Мне, и Аз в вас. Я́коже розга́ не мо́жет плода́ сотвори́ти о себе́, а́ще не бу́дет на лозе́, та́ко и вы, а́ще во Мне не пребу́дете. Аз есмь лоза́, вы же ро́ждие, и и́же бу́дет во Мне, и Аз в нем, той сотвори́т плод мног, я́ко без Мене́ не мо́жете твори́ти ничесо́же. А́ще кто во Мне не пребу́дет, изве́ржется вон, я́коже розга́, и изсы́шет, и собира́ют ю́ и во огнь влага́ют, и сгара́ет. А́ще пребу́дете во Мне и глаго́лы Мои́ в вас пребу́дут, ему́же а́ще хо́щете, проси́те, и бу́дет вам.

Читайте также: